Auditoři SAK hodnotili celou řadu indikátorů kvality a bezpečí při poskytování zdravotní péče klientům – systém řízení kvality zdravotní péče, postupy řešení nežádoucích událostí, realizaci ošetřovatelského procesu vč. vedení zdravotnické dokumentace, důstojné zacházení a úroveň zabezpečení soukromí klientů při poskytování zdravotních úkonů, systém řešení stížností, tvorbu individuálních plánů zdravotní péče, program aktivizace, ergoterapie a rehabilitační péče o klient
y, stravovací provoz na všech stupních řízení, nutriční péči, nakládání s léky a jejich evidenci, spolehlivost zdravotnické techniky, zajištění paliativní péče, hygienu prostředí a protiepidemická opatření, systém řízení lidských zdrojů apod.
„Na akreditační šetření jsme se připravovali téměř rok. Museli jsme provést revizi vnitřních pracovních postupů a nově definovat kompetence pracovníků. Přijali jsme procesní změny v ošetřovatelské péči o klienty. V našich domovech proseniory nemáme k dispozici nepřetržitou službu lékaře, úrovní kvality zdravotní péče se proto neustále intenzivně zabýváme. Plnění národních akreditačních standardů nám pomohlo odhalit oblasti, ve kterých jsme zavedli účinná preventivní opatření a zvýšili tak stávající úroveň zdravotní péče o klienty např. nutričním programem či propracováním kontrolního systému“, dodává ředitelka CSSP2 Mgr. Martina Polanská.